Máte koupený zájezd nebo letenky? Víme, jak postupují cestovky a aerolinky v době koronaviru

Zákaz vycestování z České republiky se významnou měrou dotýká cestovních kanceláří a aerolinek. Situace kolem koronaviru tak není jednoduchá, jak tyto společnosti aktuálně přistupují ke stornovaným zájezdům? A co dělat, když máte koupenou letenku do země, kam nemůžete vyjet?  

Jak cestovní kanceláře řeší zakoupené zájezdy?

Každá cestovka k nastalé situaci přistupuje po svém. Setkat se tak můžete s několika možnými řešeními. 

  1. Změna zájezdu zdarma nebo za zvýhodněných podmínek
  2. Změna termínu zakoupeného zájezdu
  3. Zrušení dovolené se zaplacením minimálního storno poplatku
  4. Automatické zrušení všech dovolených s vrácením peněz
  5. Zrušení zájezdu a ponechání financí v úschově ve formě poukazu
  6. Platnost stávající dovolené

Ze všeho nejdůležitější je neukvapovat se a pamatovat na to, že všechny cestovní kanceláře jsou pojištěné proti úpadku, pokud by se tak CK dostala do potíží, o peníze klienti nepřijdou. Zároveň všechny cestovní kanceláře ujišťují zákazníky, že se jim samy ozvou. 

  • Pokud se tak nemůžete dovolat, není důvod k panice. Máte-li zakoupený zájezd, který se má uskutečnit do Velikonoc, jistě s vámi někdo nastalou situaci bude řešit.
  • Popřípadě se snažte problém vyřídit prostřednictvím internetu, ať už e-mailem nebo online formulářem, který najdete na webových stránkách cestovek. 

Sledujte oficiální stránky CK nebo zprostředkovatele zájezdu, od kterého jste dovolenou koupili, ať vám neuniknou aktuální informace. Se stále měnící se situací se mění i přístup jednotlivých společností.

Jak aerolinky řeší zakoupené letenky?

Stejně jako cestovní kanceláře i letecké společnosti postupují v období koronavirové infekce podle svých interních pravidel. To, co platí u jedné, nemusí platit u druhé. Většina ale nabízí turistům možnost změny letu bez poplatku, a to například:

Zcela zrušit let a získat peníze zpět umožňují nejen letecké společnosti jako:

Jiné aerolinky let zruší, avšak peníze zákazníkům poskytnou v podobě kreditu či voucheru na nákup dalších letenek, a to například:

Vždy je dobré se na konkrétní podmínky změny či zrušení letu informovat na oficiálních stránkách společností. Setkat se totiž lze i s tím, že:

  • bezplatné zrušení náleží jen těm, kteří využívají věrnostní tarify,
  • peníze zpět získají pouze turisté, kterým byl let zrušen samotnými aerolinkami.

Co se změny týká, některé letecké společnosti umožňují pouze posunutí termínu, jiné i změnu cílové destinace. Podmínky se také mohou lišit na základě země, do které cestujete.

Možná řešení platí obvykle pro letenky zakoupené do 31. března 2020 s dubnovým datem odletu, v některých případech i s květnovým a červnovým.

0 komentářů
Chcete-li přidat komentář, musíte se přihlásit. Pokud nemáte účet, registrujte se.