Nejoblíbenější first minute 2024 destinace se slevou až 50 %

Nejste spokojeni se zájezdem od CK? Víme, co, u koho, kdy a jak lze reklamovat.

Nejste spokojeni se zájezdem od CK? Víme, co, u koho, kdy a jak lze reklamovat.

S reklamací špatného počasí na dovolené u cestovní kanceláře nejspíš nepochodíte, avšak nesplňuje-li zájezd to, co vám bylo slíbeno, můžete se dožadovat nápravy. Slunce na obloze delegát nevykouzlí, lepší pokoj ale sehnat může. Na co máte nárok a jak správně reklamovat zájezd?

Reklamovat dovolenou zakoupenou u cestovní kanceláře lze z mnoha důvodů:

  • špinavý pokoj,
  • chybějící bazén,
  • neadekvátní strava,
  • pokoj bez výhledu na moře,
  • pokoj bez balkonu,
  • na pokoji chybí trezor, varná konvice, lednička,
  • pláž je daleko od hotelu.

Další důvody by bylo možné vyjmenovávat ještě hodně dlouho. Ať už jste ale se zakoupeným zájezdem nespokojeni kvůli tomu či onomu, vždy je důležité, abyste na to měli papír.

Co je psáno ve smlouvě?

O tom, co můžete reklamovat, rozhoduje smlouva. Nedejte tak jen na plané řeči zástupce CK a nenechte si naslibovat hory doly, vždy dbejte, aby to, co vám bylo řečeno, bylo uvedeno i ve smlouvě. 

Jestliže budete reklamovat pokoj s výhledem do hor, protože vám byl přislíben balkon s výhledem na moře, jen stěží se budete dožadovat nápravy, není-li popis pokoje písemně zaznamenán ve smlouvě.

Kdy, u koho a jak zájezd reklamovat?

S reklamací neotálejte. Není-li něco tak, jak má být, ihned si stěžujte na probíhající dovolené delegátovi. A jaké řešení může být nastalé situace?
Delegát na místě může danou situaci vyřešit k vaší spokojenosti, zajistit výměnu pokoje, ubytování v lepším odpovídajícím hotelu nebo zajistit požadovanou bezlepkovou stravu. Není-li okamžitá náprava možná, pak lze:

  • pokračovat v zájezdu, a to i za cenu nižší kvality služeb, 
  • požadovat ukončení zájezdu a návrat domů.

Druhá varianta je trochu extrémní, avšak je-li to nutné a není-li vám nabídnuto jiné adekvátní řešení, máte na ni právo. Vždy ale požadujte po delegátovi vystavení písemného dokladu o uplatněné reklamaci, ať vás nemůže CK nařknout z toho, že si stěžujete až po dovolené. Kromě potvrzení je vhodné mít také důkazy v podobě:

  • fotografií,
  • videozáznamu,
  • svědectví dalších účastníků zájezdu.

Co když je reklamace zamítnuta?

Pokud nelze vadu ihned na dovolené odstranit, máte právo na finanční kompenzaci. Je ale nutné, abyste reklamaci podali bez zbytečného odkladu, nejdříve tedy vše nahlásili zmiňovanému delegátovi, a později po návratu domů poslali písemnou reklamaci i cestovní kanceláři. Ta má na vyřízení 30 kalendářních dnů.

A co když cestovka vaši reklamaci zamítne? Nárok na slevu a další finanční kompenzaci můžete požadovat soudní cestou. Kromě slevy z ceny zájezdu totiž máte nárok třeba také na náhradu:

  • újmy za narušení dovolené,
  • nákladů za zaplacená víza.

Pozor, CK za škodu neodpovídá, pokud byla způsobena objektivními okolnostmi nebo třetí osobou, která není nikterak spojena s cestovním ruchem. V takovém případě na finanční kompenzaci nárok nevzniká.

0 komentářů
Chcete-li přidat komentář, musíte se přihlásit. Pokud nemáte účet, registrujte se.