Zničené zavazadlo. Co dělat, když vám letecká společnost poškodí kufry?

Ročně se v Evropě při letecké přepravě poškodí, zpozdí nebo ztratí přes 21,6 milionů zavazadel. Pravděpodobnost, že se to stane i vám, tak není malá. Co tedy dělat, když kufr s vámi doletí, avšak ve velmi poškozeném stavu?

Zničený kufr je sice nepříjemnou záležitostí, avšak oproti situaci, kdy dojde k jeho zpoždění či ztrátě se jedná o tu lepší variantu. Přesto poškození nenechte vyšumět, pokud se jedná o pochybení letecké společnosti, je její povinností vám uhradit náhradu škody. Víte, jak se jí domoci?

Poškozené zavadlo. Co s ním?

Na přepravním pásu konečně vidíte svůj kufr, místo radosti v očích je vám ale na první pohled patrné, že je poškozen. Rozhodně neotálejte a ihned na letišti poškození řešte. Zapotřebí je najít přepážku s označením jako:

  • Claim Baggage,
  • Baggage Handling Desk,
  • Baggage Service.

Jedná se o oddělení reklamací a obvykle se nachází v blízkosti přepravních pásů. Na přepážce vyplňte protokol o poškození Damage Property Report (DPR), potřebovat k tomu budete:

  • zavazadlový lístek,
  • letenku/palubní vstupenku.

Po sepsání protokolu získáte formulář s referenčním číslem reklamace, který si pečlivě uschovejte, budete ho ještě potřebovat.

Reklamací to nekončí. Co dělat s poškozeným kufrem?

Do týdne od reklamace je potřeba kontaktovat leteckou společnost a nahlásit ji poškození zavazadla. Do e-mailu uveďte:

  • jméno, příjmení a adresu,
  • číslo reklamace,
  • fotodokumentaci.

Do několika málo dnů vám přijde odpověď, ve které po vás bude přepravce požadovat potvrzení hodnoty zavazadla, poté rozhodne, jak poškození vyřeší.

  • Zavazadlo nechá opravit.
  • Zašle nové zavazadlo.
  • Proplatí náklady na opravu či koupi nového zavazadla.

Obvyklým řešením je zaslání nového kufru, řešit opravu se totiž často nevyplácí. Pokud byl poškozen i obsah zavazadla, je nutné to také nahlásit při reklamaci. Nárok na kompenzaci máte jak v případě poškozeného kufru, tak i všech zabalených věcí, maximální celková výše náhrady činí 1 220 eur.

Co když si poškození všimnete až doma?

Jestliže si všimnete rozbitého kufru až doma, na letiště už se vracet nemusíte, nejpozději do 7 dnů ale kontaktujte leteckou společnost a zašlete ji veškeré údaje týkající se poškození spolu s fotodokumentací. Většina přepravců reklamaci uznává i v těchto případech. Rozhodně ale s ohlášením neotálejte, čím dříve tak učiníte, tím lépe pro vás.

0 komentářů
Chcete-li přidat komentář, musíte se přihlásit. Pokud nemáte účet, registrujte se.