Dovolená automobilem se může prodražit. Proč nepodceňovat kvalitní asistenční službu?

Už plánujete, kudy letos pojedete na dovolenou? Pak kromě podrobné cesty si zařiďte i kvalitní pojištění, jehož součástí by měla být asistenční služba. S čím vším vám nejen v zahraničí asistence pomůže a co musí být v jejím základu?

Asistenční služba je k dispozici:

  • 24 hodin denně, 7 dní v týdnu,
  • v Česku i v dalších státech Evropy (někdy také v Turecku)*,
  • neomezeně, není limitována počtem zásahů za rok.

* Přesný výčet států, ve kterých funguje, zjistíte u vaší pojišťovny. 

Proč je asistence v zahraničí službou k nezaplacení?

V Česku obvykle pojišťovny řeší desítky tisíc zásahů ročně, v zahraničí jsou to pak tisíce. Nejvíce ale asistence vyjíždí v období letních dovolených. Kromě České republiky v tomto čase řeší pojišťovny nejvíce zásahů:

A právě v zahraničí řidiči ocení asistenční službu nejvíce, a to hned z několika důvodů:

  • jazyková bariéra,
  • neznalost místních poměrů,
  • cizí prostředí.

Máte-li dobře nastavenou pojistku, pak i tehdy, když zavoláte ve dvě v noci na asistenci, že máte rozbité vozidlo, získáte odtah vozu, opravu a náhradní ubytování zcela zdarma.

Co by mělo být základem každé asistenční služby?

Než se vydáte na dovolenou, je vhodné si ověřit, na co máte v případě problémů nárok.

  • Co zahrnuje?
  • V jakém rozsahu?
  • Do jakých finančních limitů?

Odpovědi na tyto otázky se mohou výrazně lišit na základě vámi vybrané pojistky. Vždy rozhodně pátrejte také po tom, zda máte asistenci vůbec sjednanou, a to:

  • pro případ dopravní nehody,
  • pro případ poruchy.

Základní verze by vám vždy měla pomoci:

  • zařídit odtah automobilu,
  • najít nejbližší servis na opravu,
  • poradit, jak řešit havárii.

Je-li to možné, pak by měla pojišťovna zajistit opravu vozu na místě, a to za pomoci zásahového vozidla s mechanikem.

Pozor: Náklady na opravu automobilu jdou obvykle na vrub klienta. Některé pojišťovny vám pak zařídí i dovoz pohonných hmot nebo výměnu pneumatiky.

V zahraničí je pak součástí základního nastavení asistence také:

  • pomoc s vyplněním Záznamu o dopravní nehodě,
  • navigace při ztrátě orientace,
  • zajištění advokáta a tlumočníka v případě potíží.

Co když pojistné limity nestačí?

Ne vždy základ postačí, především u poruchových vozů je vhodné si vyřídit širší rozsah. Některé pojišťovny dokonce nabízí i bezlimitní asistenci, díky které v případě pojistné události nezaplatíte ani korunu. Navýšení limitů ale něco stojí, proto dobře zvažte, zda se vám tento doplněk vyplatí.

Pojišťovny nabízí také nejrůznější kombinace produktů, kdy lze využít například sčítání limitů v rámci:

  • povinného ručení,
  • havarijního pojištění,
  • doplňkového pojištění asistenční služby.

V některých případech přijde vhod i krátkodobá asistence k cestovnímu pojištění. 

0 komentářů
Chcete-li přidat komentář, musíte se přihlásit. Pokud nemáte účet, registrujte se.